fbpx

Oho.ee

Otseülekanded, meelelahutus ja uudised

Allikas: Nokian Tyres

Allikas: Nokian Tyres

Õige rehvivalik paistab heitgaasides ja rahakotis – säästa kuni pool liitrit kütust saja kilomeetri kohta

Rehvivalik mõjutab oluliselt heitgaase ja sõidukulusid. Erinevused on rehviomadustes, tootmismeetodites ja tootjate keskkonnaalases tegevuses, millega autojuhid peaksid enne rehvipoodi minekut tutvuma.

Õige rehvi valimine vähendab heitgaase ja kogukulu. Kõige otsesem mõju on rehvi veeretakistus ehk energia, mis kulub rehvi veeremisel kokkupuutel teega. Mida kergemini rehv veereb, seda vähem kulutab see kütust ja tekitab süsihappegaasi heitmeid. Elektriautode jaoks tähendab madalam veeretakistus pikemat läbisõitu ühe laadimisega.

“Veeretakistusel on suur mõju tarbimisele. Õige rehvirõhuga A-klassi rehv võib madalaima veeretakistusklassiga rehviga võrreldes säästa kuni pool liitrit kütust 100 kilomeetri kohta,” ütleb Nokian Tyres’i tehnilise klienditeeninduse juht Matti Morri.

Autojuhtidel on ELi rehvimärgiste abil lihtne rehvide erinevusi võrrelda. Rehvimärgised paljastavad kiiresti rehvi kütusesäästu, märjal haarduvuse ja möödumismüra. Rohkem kui 90 protsenti Nokian Tyres’i rehvidest kuulub veeretakistuse poolest parimatesse kategooriatesse.

Ökonoomne sõit aitab rehvidel kauem vastu pidada

Rehvivaliku kõrval on oluline viis enda sõidu mõjude mõjutamiseks ökonoomne sõiduviis, mida järgides võid säästa 10-20 protsenti kütusekulu. Sõitmist saab ökonoomsemaks muuta nt tühikäigu vältimine, ennetamine, mootoriga pidurdamise eelistamine ja sõiduki eelsoojendamine külma õhuga. Samuti on oluline regulaarselt hoolitseda rehvirõhu eest.

“Säästlikum sõiduviis aitab ka rehvidel kauem vastu pidada. Rehvidele ja auto regulaarsele hooldusele kulutatud raha tasub end ära, kui tarbimine jääb madalaks. Kõik, mis säästab rehve, säästab ka kütust ja loodust,” nendib Morri.

Uues tootmises kasutatakse vanu rehve

Paljude tarbijate jaoks on rehvitootmise keskkonnajalajälg hädavajalik. Rehvitootjate praktikas on erinevusi ning autojuhid peaksid võrdlema, kuidas erinevad rehvitootjad keskkonnaaspekti arvestavad.

Uuringute kohaselt võetakse maailmas igal aastal kasutusest välja kuni miljard autorehve. Mida tehakse rehvidega, mille elutsükkel on lõppenud?

“Näiteks Euroopas on kasutatud autorehvide taaskasutusmäär väga kõrge. Rehvist eraldatud kumm jõuab juba osaliselt tagasi uute rehvide tootmisesse. Samuti on võimalik taaskasutada näiteks metalltugevdusi kas rehvitootmiseks või teiste tööstusharude vajadusteks,” ütleb Nokia rehvide innovatsiooni ja tootearenduse direktor Teemu Soini.

Soini ja Morri nõustuvad, et keskkonnameetmed nõuavad ulatuslikku ja multidistsiplinaarset koostööd.

“Tööstusharude vahel areneb pidevalt välja uut tüüpi ringmajandus. Näiteks võib metsa- ja tselluloositööstuse jäätmetest saada toorainet rehvide valmistamiseks,” näitlikustab Soini.

Allikas: Nokian Tyres