fbpx

Oho.ee

Otseülekanded, meelelahutus ja uudised

Eriolukorras külastas Eesti Kunstimuuseumi näitusi veebis mitukümmend tuhat inimest

Kaader Kumu kunstimuuseumi veebituuri „Eneseloomine“ filmimisest. Foto: Division

Eriolukorra nädalatel külastas Eesti Kunstimuuseumi näitusi ja loenguid veebis mitukümmend tuhat inimest. Veebis külastati ja vaadati nii kuraatorite läbi viidud veebituure näitustel ja püsiekspositsioonides kui ka temaatilisi videoloenguid ning kunstimuuseumi õppematerjale ja e-kunstitunde.

Eriolukorras töö kiiresti ümber korraldanud Eesti Kunstimuuseum alustas ühena esimestest Eestis kunstielamuse pakkumist veebis. Algust tehti kuraatorituuridega filiaalide sotsiaalmeedias, võttes eesmärgiks kunstielamuste toomise publikuni ka erakordses ja keerukas olukorras. Kokku nägi filiaalide Facebooki lehel üle kantud kuraatorituure ja videoloenguid üle 90 000 inimese. Veebituuride tipphetkedel jälgis otseülekannet olenevalt tuurist üle 1000 vaataja korraga. Samuti on tuure Youtube’i kanalil järele vaadanud üle 500 inimese.

Iga filiaali kuraatorituuride kõrval toodi veebi ka publikuprogramme, näiteks Kadrioru kunstimuuseumi „Pikad kolmapäevad“, mis asendati videoloenguga. Publikuni jõudsid näituste veebitutvustused, Niguliste muuseumi taskuhääling ja nigulapäeva ülekanne, Adamson-Ericu muuseumis vahetult enne eriolukorra kehtestamist avatud Olev Subbi näituse lood ja pildid. Eriolukorras kasutati eri kanaleid ja formaate: kunstielamused ja videod jõudsid publikuni muuseumi enda kanalite – sotsiaalmeedia, veebilehe, Youtube’i, kunstitundide erilehtede – ning ERR-i ja Postimehe portaalide vahendusel. Märgatavalt tõusis ka Eesti Kunstimuuseumi sotsiaalmeedia lehtede jälgijaskond: üle 3000 kasutaja võrra eriolukorra nädalate jooksul.

Eesti Kunstimuuseumi turundus- ja teenindusvaldkonna juht Piret Järvan hindab jälgijaskonna tõusu muuseumile keerulisel ajal väga kõrgeks: „Pärast väikest esimest ehmatust oli meie jaoks oluline hoida kontakti oma publikuga. Veebituurisari näitustele pälvis üllatavalt suure tähelepanu – kõnetasime sellega nii oma püsipublikut kui ka võitsime juurde uusi kunstisõpru. Veebituuride kommentaaridest võis välja lugeda vaatajate tänu ning huvi näitusi eriolukorra lõppedes päriselt külastada.“ Edukaks osutus 19. maini kestev kunstiraamatute soodusmüügikampaania, tänu millele sai publik raamatud, näitusekataloogid ja reproduktsioonid tellida turvaliselt otse pakiautomaati või postkasti. „Eesti Kunstimuuseumile – nagu teistelegi muuseumidele – on omatulu teenimine oluline, et pakkuda põnevaid näitusi ning nendega kaasnevat programmi. Hiljuti uuenenud e-poes korraldatud kunstiraamatute soodusmüük on olnud edukaim kampaania kunstimuuseumi e-poe ajaloos,“ kirjeldab Järvan.

Populaarseks osutusid ka e-kunstitunnid eri näituste põhjal, mille eesmärgiks oli pakkuda lisaväärtust õpetajatele ja õpilastele e-koolitundides ning silmaringi avardamise võimalust täiskasvanutele. E-kunstitunde külastati eriolukorra vältel üle 11 000 korra. Rohkem kui 10 000 külastajat on sealjuures lähtunud haridusrakendustest, nagu eKool, Stuudium ja Google Classroom, mis näitab, et tunnid on tegelikus õppetöös kasutusele võetud.

Eesti Kunstimuuseumi tegevusele andsid positiivset tagasisidet nii õpetajad kui ka veebituuride vaatajad. Ühe Tallinna üldhariduskooli pedagoog tänas muuseumi, osundades, et e-kunstitundidest oli palju praktilist kasu e-koolitundide läbiviimisel. „Tahan Teid väga tänada sellise toreda ettevõtmise ning põhjalikult ja mitmekülgselt ettevalmistatud materjali eest! See on väga väärt tegu ja toetab mind praegu, kui on vaja anda kunstiõpetust n-ö kaugjuhtimise teel,“ kirjutas õpetaja.

Kõigi filiaalide näituste ja püsiekspositsioonidega oodatakse külastajaid tutvuma alates 19. maist, mil Eesti Kunstimuuseumi muuseumid oma uksed taas avavad. Eriolukorras loodud veebituurid ja muud digimaterjalid jäävad vaatamiseks veebi ka pärast eriolukorra lõppu. Kõigi muuseumide näitusetutvustuste, tuuride ja õppematerjalidega saab tutvuda Eesti Kunstimuuseumi kodulehel.