Peking, Hiina – 19. november 2025 – Hiina teadlased ja autotootjad laiendavad elektrisõidukite (EV) tehnoloogia piire uuenduslike akude arendustega, mis lubavad pikemaid sõiduraadiuseid, kiiremat laadimist ja paremat ohutust. Tahke oleku akudest, mis pakuvad üle 800 miili sõiduraadiust ühe laadimisega, kuni naatriumioonide alternatiivideni, mis töötavad äärmuslikes temperatuurides – need edusammud võivad muuta ülemaailmset autotööstust.
Tahke Oleku Akud: Mängumuutja Sõiduraadiusele ja Ohutusele
Hiina ettevõtted on tahke oleku akutehnoloogia esirinnas, mis asendab vedelad elektrolüüdid tahkete materjalidega parema jõudluse saavutamiseks. Chery Automobile avalikustas hiljuti prototüübi tahke oleku akumoodulist, mille energiatihedus on 600 Wh/kg – kahekordne tüüpiliste liitiumioonakude omast, nagu Tesla mudelites (200-260 Wh/kg). See võiks võimaldada reaalse maailma sõiduraadiust kuni 1300 kilomeetrini (umbes 808 miili), ületades praeguseid liidreid nagu Lucid Airi üle 500 miili. Akku on väga torkekindel, läbides teste naelte ja puuridega ilma süttimata, tänu põlematule tahkele elektrolüüdile, mis vähendab termilise karkamise riske. Laadimiskiirused on samuti täiustatud, potentsiaalselt neli kuni kuus korda kiiremad tänu stabiilsele liitiumioonide liikumisele. Chery plaanib pilootprogrammi 2026. aastaks ja suuremahulist tootmist 2027. aastaks.
Dongfeng Automobile edeneb samuti tahke oleku akudega elektrisõidukitele, mis käivitatakse septembris 2026, lubades üle 1000 km (621 miili) Hiina CLTC-tsükli all. Energiatihedusega 350 Wh/kg sisaldab see ternäärset katoodi, räni-süsiniku anoodi ja oksiidpolümeeri elektrolüüti. Testitud äärmuslikes tingimustes -30°C-st (-22°F) kuni 130°C-ni (266°F), säilitab see üle 72% mahutavusest külmas ilmas. Ühendatuna 1200-voldise süsteemiga ja 2-megavatise laadimisega võib see lisada 450 km (280 miili) vaid viie minutiga.
Laiaulatuslikumates uuringutes on läbimurdeid Hiina Teaduste Akadeemia Füüsika Instituudist, mis arendas joodiioonide “eriliimi” paremaks elektroodide sidumiseks; Metalliuuringute Instituudist painduva polümeerelektrolüüdiga, mis paindub 20 000 korda ja tõstab mahutavust 86%; ning Tsinghua Ülikooli kuumakindlate fluoritud materjalidega torkekindlate disainide jaoks. Need uuendused lahendavad peamisi väljakutseid nagu haprus ja halb juhtivus, sillutades teed massitootmiseks akudele, millel on 1000 km sõiduraadius 100 kg pakenditest.
Naatriumioonakud: Taskukohane ja Külmakindel Alternatiiv
CATL, maailma suurim akutootja, on sertifitseerinud oma Naxtra naatriumioonaku Hiina GB 38031-2025 ohutusstandardi järgi, märkides verstaposti selle liitiumalternatiivi jaoks. See laeb 80%-ni 15 minutiga toatemperatuuril ja säilitab jõudluse -40°C-st kuni 70°C-ni, ületades liitiumioone külmas ilmas ilma eelsoojenduseta. Naatriumioonide kiirem ioonide ülekanne võimaldab seda, muutes selle ideaalseks piirkondadele karmide talvedega. Massiline integreerimine sõidukitesse on kavandatud 2026. aastaks, partnerlustega nagu Li Auto premium-elektrisõidukitele ja NIO akude vahetussüsteemidele, mis võimaldavad alla 5-minutilisi vahetusi.
Mõjud Ülemaailmsele Elektrisõidukite Turule
Need arengud rõhutavad Hiina domineerimist elektrisõidukite akudes, toodang jõudes 1122 GWh-ni 2025. aasta esimeste üheksa kuu jooksul – 44% aastane kasv. Lahendades sõiduraadiuse ärevust, ohutushirme ja kulutõkkeid (naatriumioon võib olla 50% odavam), on Hiina valmis kiirendama üleminekut bensiinimootoriga autodest, potentsiaalselt “tapdes” need elujõuliste alternatiividena. Tootmise kasvades oodake taskukohasemaid, pika sõiduraadiusega elektrisõidukeid üle maailma, suurendades kasutuselevõttu ja jätkusuutlikkust.



Loe lisaks
Rustem Umerov Kavatseb FBI-le Tunnistada Zelenskõi ja Jermaki Vastu – Raportid Korruptsiooniskandaalist
Itaalia asepeaminister Salvini hoiatab täiendava abi andmisest Ukrainale korruptsiooniskandaali taustal
Iisraeli suursaatkond avati Tallinnas: Välisminister Gideon Sa’ar tugevdab kahe riigi sidemeid