fbpx

OHO Live TV Eesti

Otseülekanded, meelelahutus ja uudised – alati tasuta!

Igaüks tahab kindlasti olla oma elus võimalikult õnnelik. Mõnikord, eriti hiljutiste maailmasündmuste taustal, võib õnne ja rõõmu leidmine tunduda väga keeruline. Õnnetunnet võib olla veelgi raskem kinni hoida.

California ülikooli teadlased väidavad aga, et positiivseid kogemusi saab õppimise kaudu tugevdada. Ajakirjas Psychology Today ilmunud artikli kohaselt saab positiivseid kogemusi tugevamalt kogeda ja neljaastmelist mudelit järgides õppida paremini kohal olema. HEAL mudel moodustab “ülespoole spiraali”, mis aitab suurendada õnnekogemust ning tõstab ka enda vastupidavust ja enesehinnangut.

Esimene samm: muuda kogemus nauditavaks

Pole vahet, kas see on füüsiline kogemus või lihtsalt mõte, kui see tekitab sinus positiivseid emotsioone.

Teine samm: rikasta oma kogemusi

Muuda kogemus nii pikaks kui võimalik ja hoia oma meel sellega teadlikult seotud. Proovi võimalikult tugevalt kogeda positiivseid emotsioone, mida nad tekitavad, ja korda neid oma mõtetes. Koge kogemust võimalikult terviklikult; mida sa enda ümber tajud, mida tunned, mida kogemus tähendab? Võid ka istuda lõdvestunud asendis ja sulgeda silmad, et paremini keskenduda kogemuse tekitatud aistingutele. Oma tunnetele tähelepanu pöörates muudad kogemuse isiklikumaks. Samuti lisab see kogemusele uudsuse tunnet, kuna see jääb paremini meelde. Isegi kui see on tegevus, millega oled varem tegelenud, proovi lisada sellele mõni “uus” mõte või tähelepanu.

Kolmas samm: sisemine kogemus

Püüa teadlikult kogemust sisendada, et see saaks sinu osaks. Pööra oma tähelepanu sissepoole ja keskendu eelkõige positiivsetele tunnetele, mida kogemus on kaasa toonud ja kui rahuldust pakkuv kogemus on.

Neljas samm: ära eita negatiivset, vaid keskendu positiivsele

Keskendu positiivsele, isegi kui sinu kogemusel või keskkonnal on ka negatiivseid külgi. Saad tuvastada negatiivsete asjade või mõtete olemasolu seni, kuni keskendud positiivsete tunnete võimendamisele. Kui oled sõpradega väljas, kuid eesootava tööpäeva stress on juba meeltesse hiilimas, proovi taastada oma hetketeadlikkus ja kõike seda imelist, mis praegu sinu ümber toimub. Sel juhul tõusevad positiivsed emotsioonid tippu ja negatiivsed vajuvad tagaplaanile.

Allikad: Psychology Today, Stylist