fbpx

Oho.ee

Otseülekanded, meelelahutus ja uudised

See aitab sinu auto akul talvistele pingetele vastu pidada

Tugev pakane koormab auto akut ning kehvas seisus aku külmub külma ilmaga kiiresti. Paljudele hübriidiomanikele võib üllatusena tulla ka see, et auto käivitusaku ei lae alati isegi siis, kui auto on laadimisjaamaga ühendatud. Siiski on lihtsaid viise oma auto aku eest hoolitsemiseks.

Külma ilmaga kulutavad tavapärasest rohkem energiat näiteks auto käivitamine, lisakütusesoojendi kasutamine ning näiteks soojenduspingid ja aknad ning auto aku on testimisel. Aku, mille eluiga on lõppemas, võib kaotada oma töövõime kiiresti, eriti kui pakane on tugev.

Erilist tähelepanu tuleks pöörata aku seisukorrale, kui tüüpilised sõidukaugused on lühikesed. Akul ei ole lühikeste sõitude ajal piisavalt aega laadimiseks, ning lõpuks lakkab töötamast. Aku võib tühjeneda näiteks talvepuhkuse ajal, kui sõidad suvilast vaid lühikesi vahemaid tugeva pakasega, eriti kui samal ajal kasutatakse täiendavat kütusel töötavat küttekeha.

“Külma ilmaga sõidaksin vähemalt korra nädalas üle poole tunni, et aku korras hoida. Kui temperatuur on nullilähedane, siis peaks terve auto ja aku toimima,” ütleb autoteeninduse juht Pekka Alanko ajakirjanduse ja autoteenindusketti Vianori pressiteates.

Aku hooldamisel kehtib lihtne rusikareegel

Kui autoaku seisukord on ebakindel, on soovitatav lasta aku spetsialiseeritud edasimüüjal üle kontrollida. Kodus aku testimine ei anna piisavalt infot, kuna puhkepinge üksi ei ütle aku seisukorra kohta kuigi palju. Professionaalse akutestiga on aku testimine kiire ja usaldusväärne ning aku seisukord on realistlik.

Aku eest saab hoolitseda nii, et see töötaks võimalikult kaua. Aku töökorras hoidmiseks tuleks seda hoida võimalikult täis laetuna. Võtmefaktor, mis aku seisukorda mõjutab, on lühimaasõit.

Kui sõidad talvel vaid lühikest aega, ei ole akul piisavalt aega tühjeneda ja see tühjeneb järk-järgult. Pärast käivitamist peaks see töötama külmas umbes 20 minutit, et aku saaks täis laadida.

“Kui on kasutatud täiendavat kütusesoojendit, on aku laadimiseks vajalik veelgi pikem töökäik. Rusikareeglina võib kaaluda valemit “nii kaua kui soojendad, nii kaua sõidad,” resümeerib Alanko.

Lae kindlasti hübriidkäivitusakut

Tavaline hübriidautode käivitusaku ei lae sageli isegi siis, kui auto on laadimisjaamaga ühendatud. Mõned hübriidid laadivad või hooldavad käivitusakut veoaku laadimise ajal, kuid kui veoaku jõuab täislaadimiseni, lõpetab sageli ka starteraku laadimise.

Mõned hübriidid on elektrisõidul nii eelsoojendatud kui ka soojendatud kütusel töötava küttekehaga, mis kulutab starteraku laetust.

“Praegusel külmal ajal tähendab küttekeha kasutamine ja käivitusaku madal laetus seda, et kuigi hübriid on laadinud, ei ole käivitusakus piisavalt võimsust. Sellisel juhul katkestatakse eelsoojendus või käivitatakse sisepõlemismootor käivitusaku laadimiseks sõidu ajal. Võimalusel on soovitatav laadida veoakut nõrga vooluga, mille laadimine võtab kauem aega ja samal ajal laadige starteraku. Starteri akut saab laadida ka eraldi oma laadijaga,” annab Alanko nõu.